måndag 5 juli 2010

Helgen

I lördags kväll åkte jag till Upplands Väsby och besökte min vän Hirvo. Vi såg på film och kollade lite på friidrott på tv. Under söndagen blev det tre mini-pass på ca 45-60min styck för min del.

Pass 1 (60min):
Jogging 800m
Stretching
Olika hopp i trappa (på läktare)
Mångsteg, enbenshopp, jämfotahopp på bana
Rehab för baksida lår med kroppsvikten som belastning.
Armhävningar med klapp mot räcke
Stående enbensvadhäv

Efter passet tittade jag och min vän Hirvo på finska spjutkarnevalen från Pihtipudas som visades kl 16.45-17.50 med massor av inspirerande spjutkastning.

Pass 2 (45min):
Jogging 400m
Smidighet med spjut
Lätta korta kast ca 30st
Stillastående kast 600g spjut 12st max 53m (träningsspjut)
Kast med trippansats från gräs
2st kast med 8stegs ansats från bana i gympaskor (600g spjut) 59m resp 61.5m

Pass 3 (45min), tillsammans med "Hirvo":
Promenad 20min till gräsplanen
Lätt jogging och lätta kast (600g spjut)
Lätta kast med 5stegs ansats ej max (bara teknik och mängd) ca 10st 45m sedan ett med lite mer tryck på 55m som hamnade rätt ute i ett dike med 1.5m vatten och lerbotten. Fick snällt ta av mig skor och strumpor och kliva ner genom brännäslor och lervälling och hämta spjutet =)
Promenad 20min tillbaka till Hirvo

Filmade lite på passet med trapphopp så jag lägger upp det snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar