måndag 12 oktober 2009

Dagen efter...

Dagen efter att man sprungit en mil brukar ju benen inte vara så "mysiga", men jag vill tacka Compex som räddade mig från denna pina. Jag använde muskelstimulatorn på vaderna och baksida lår och hade ingen träningsvärk dagen efter, i dessa delar. Dock körde jag aldrig på framsida lår och där var jag rätt seg idag. Jag steg upp kl 9.40 och åt en stabil frukost med bla en gainer från Self Omni nutrition (G-Recovery samk choklad), en banan, två mackor av grovt bröd med kalkon och gurka samt en kopp grönt te´, vitamin och Omega-3 tillskott.

Dagens första pass skulle jag köra kl 11-12 vilket skulle bli 60min styrketräning på badhuset 400m ifrån där jag bor (har haft årskort där 13år nu!). Jag laddade upp med att äta frukosten samtidigt när jag tittade på en strongman video på datorn, "Världens starkaste man 2004" där bla Magnus Samuelsson deltog. Grymt taggad tog jag en X-ray (billigare variant av Red Bull) och en portion RAW från Fairing för extra tryck och ork under gympasset.

Träningen såg ut som följer (drack en Powerking (red bull variant) under passet:

2min på crosstrainer

Lite lätt uppmjukning av armar och axlar samt kort stretch

Bänkpress: 15x20kg, 12x50kg, 8x90kg, 8x110kg, 6x130kg, 3x140kg utan passare.

Snebänk: 8x50kg valde att inte köra mer då ena axeln ömmade (från spjutkastning i castorama).

Hantelpress/hantel flyes kombination på snebänk (dvs varannan reps): 12x11.5kg, 12x20kg, 12x23.5kg

Pec deck med nästan raka armar: 10x40kg, 8x60kg, 8x80kg (hela magasinet) 5x92kg (la på extravikt)

Cablecross med en arm i taget: 8x25kg, 8x30kg

Dips med extravikt hängande runt midjan: 5x40kg

Magmaskin: 30reps med 15kg (lätt vikt)

Hemma hann jag precis duscha och ta en gainer (G-Recovery).

På vägen till jobbet (Tennisstadion) så drack jag en sockerfri Powerking och en Gainomax (blåbär).

Jobbade tre timmar som tennistränare för 6-8åringar under en rast på 5min tog jag en banan och drack en X-Ray.

Efter jobbet blev det en banan och en Powerking samt Kreatin monohydrat kapslar och NO2 kapslar (ökar blodcirkulationen) för att få lite energi inför träningen. Jag slutade jobbet kl 17.30 och åkte raka vägen till Huddinge där träningen började direkt när jag kom fram 18.40.

Träningen såg ut så här:

Jogging 1000m

Stretching, benpendel

4xStegringslopp 60m genom eltid 9.45-8.33-7.72-7.35

2x5x60m med gåvila (varannat lopp genom eltid (coach sprang varannat genom eltid)). Serievila 10min. Gympaskor.

Mina tider var på loppen genom eltid 7.30-7.28-7.32-7.30-7.24 samt de lopp jag sprang vid sidan av med manuell tidtagning 6.88-6.88-6.89-6.80-6.84 första fot.

4x Stående 5steg (gympaskor) från jämnfotastart

Lådhopp (15-30cm) 5st lådor: 3x2 serier

Expander för hamstring (frekvens liggandes på mage) 2x40 kickar

5x stående längd

Situps raka samt sneda: 30reps

Ryggresningar liggandes på golvet: 20reps

Nerjogg 400m

Lång stretch

När jag kom hem blev det pasta och 2st 120g hamburgarkött samt 500g proteinpannkaka och Pepsi Max framför datorn (såg bla reprisen av kvällens avsnitt av Färjan). Nu blir det ett avsnitt Arkiv X och sen tar jag mina ZMA och min andra recovery produkt (top secret, näe men är inte sponsrad vill inte göra smygreklam). Sedan blir det 7timmars kvalitéts sömn och väckning kl 7.30 då jag ska göra mig redo att jobba kl 9 med friidrottarna från Nytorpsskolan i 90min i Huddinge.

1 kommentar:

  1. Äter du riktigt mat bara 2 ggr/dag? Frukost och middag? Hur mycket koffein får du i dig under en dag?

    SvaraRadera