onsdag 7 oktober 2009

Jobbigt i höstrusket

Dagen började med att jag gick upp kl 11.00 efter att ha sovit djupt i drygt 8 timmar tack vare tillskottet ZMA och ett annat kosttillskott som förbättrar återhämtning och påskyndar muskelreparationen. Jag drack en Vitargo Gainers Gold och ett litet tag efter det en Cellxpand från Self Omni nutrition som jag har som en grund till nästan alla träningar speciellt under grundträning och tuffa tävlingar.


Jag åt även en banan och drack en kopp grönt té (citronsmak) och brände två DVD skivor till "Slangen" (Daniel Almgren) från hans VM-tiokamp. Jag begav mig ut på asfaltslingan på ca 4.5km för att avverka några kilometer som man ju bör under grundträning. Det kändes lite annorlunda att springa med mina nya skor (Adidas Response 18) ,men när jag hittade den rätta känslan gick det iaf hysat. Jag kom in på 18.23min vilket är en dryg minut sämre än min bästa tid 17.15min från en månad tillbaka. Det var lite halare ute på banan idag med blött på asfalten och en hel del löv och en kraftig motvind i ansiktet på den långa rakan (en dryg kilometer). Nu blir det en proteinbar och sedan raska steg ner till badhuset där jag skall gymma ben och triceps i en dryg timme. Efter det skall jag se ett avsnitt Arkiv X och ladda för kvällens pass med coach Bosse. Då är det backintervaller på programmet. Har itne den blekaste om hur man ändrar tiden på inläggen då den är helt fel klockan är 13.53 nu och inte 04.53. Light weight babyyyyy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar