torsdag 8 oktober 2009

Nära döden upplevelse

Dagen började kl 07.30 med en ganska lång dusch och sedan stressa med att packa träningsväskan, äta frukost (en choklad gainer, en halv talrik fiberhavregryns gröt, en kopp grönt té) och full fart till bussen. När jag tagit pendeln till Huddinge köpte jag en Jolt cola för att få lite fart i skallen. När jag kom till Storängshallen blev det 90min tränarjobb med eleverna som fick köra tester idag. Det testades på 30m stående, 30m flygande, kulkast fram och bak samt stående längd och fick på slutet en liten teorilektion om GI, elektrolyter, protein, kostens betydelse för träning och typ varför vi svettas =) Efter det begav jag mig till Stockholm (på tåget tog jag en proteinbar) och Sergels torg där jag mötte upp "Slangen" (Daniel Almgren) och skulle byta grejjer. Sedan åkte jag vidare till Värmdö där jag tränade med en kompis på World Class. På bussen dit drack jag en portion RAW från Fairing med smaken Pink grape (mycket god), för att få bra pump och ork inför gympasset.



Passet såg ut så här (under passet drack jag en Red bull):

5min crosstrainer som uppvärmning

Ryggmaskin drag snett uppifrån: 15-12-10-8-8reps på vikter från 40-125kg

Ryggmaskin rodd rakt framifrån med kudde mot bröstet som stöd: 10-8-8-8reps 40-100kg

T-bar row: 10x35kg (lätt vikt)

Chins i maskin: 15reps utan hjälp sedan med kort vila 15-12-10 med assistansvikt på ca 30kg

Chins med omvänt grepp (underarmsgrepp): 10reps

Enarms ryggdrag med cable: 3x8reps per sida (stod inga vikter bara siffror på magasinet, men "tungt")

Omvänd peck deck (för trapezius/baksida axlar): 10x40kg

Shrugs (axelrullningar) med hantlar: 10x15kg, 10x25kg, 10x37.5kg

Ryggresningar: 10reps med 10kg

Biceps med hantlar: 10x6kg, 9x13.5kg, 8x17.5kg, 7x21kg

Biceps (preachercurl) maskin: 10x43kg, 10x50kg, 8x57kg samt dropset 6x64kg, 6x50kg, 6x43kg

Sedan blev det en dusch och sate mig på bussen och åt en banan, en proteinbar, lite vindruvor, drack en Shark (typ redbull). När jag var framme i Huddinge handlade jag lite inför kvällen samt ett paket minipannkakor 300g som jag åt på vägen till Storängshallen. Framme i hallen drack jag en till portion RAW från Fairing och satte mig på motionscykeln och värmde upp inför kvällens pass (kom till hallen 90min innan coachen kom dit) jag körde stående vadpress i maskin.

Stående vadpress i maskin:

12x20kg, 12x35kg, 10x50kg, 10x75kg, 10x100kg, 10x120kg, 10x150kg (maxvikt på maskinen) samt 7x170kg (lastade på en 20kg hantel på magasinet).

Stående enbens vadhäv med hantel i handen: 2x10reps med 20kg hantel i handen.

Stående enbens vadhäv utan vikt: 2x10reps

Lång stretch av vaderna och en "powernap" på en madrass i hallen på ca 30min för att ladda battrierna inför kvällens pass .

Coachen dök upp kl 17.30 och passet såg ut så här:

jogg 400m, stretch, pendlingar i rep

Bakåtkullerbytta uppe på plint med frånskjut över ribba (tog 65cm över bänkens höjd) 8 reps. Bänken var ställd vid höjdmattan så vi landade uppe på den.

Diverse gymnastövningar bla gung mellan två bänkar upp till handstående.

Gung/pendel mellan två bänkar upp till handstående och falla över ner på matta.

Hoppa på trapets upp till handstående mot två bänkar och sedan falla över på höjdmatta.

Det var just i den sistanämna övningen jag hade min nära döden upplevelse. Vi kör denna övning en gång i veckan under uppbyggnad när vi kör inomhus, men jag är itne alltid 100% stabil i övningen och ibland fegar jag och känner mig inte helt självsäker i övningen. Coach Bosse kör på som om det vore det lättaste i världen. Vi skulle iaf upp på handstående och sedan stundsa ner på trapetsen och sedan tillbaka upp på handstående fem gånger i rad och jag tappa balansen eller något så jag stod först helt still uppe i handstående sedan började jag falla åt något håll och trodde det var mot mattan, men jag svankade tydligen och föll åt fel håll och tappade spänningen i armar/axlar och föll rätt ner handlöst mot marken/trapetsen med huvudet före. Som av ett mirakel fick jag inga skador eller ens ont, men ltie omtumlad och några minuter senare kom chocken, men det var bara "upp på hästen igen" och göra en enklare variant inte fullt upp till handstående för att inte blir rädd och sedan körde vi vidare med andra övningar.

Fötterna mot vägg händerna i golvet kroppen paralell med golvet 3x30s.

Sidolyft för ljumskar 2x10reps per sida (ett ben uppe på bänk och kroppsvikten på ena armbågen/underarmen).

Kissande hunden med dubbel kick: 2x8reps per sida

Hitlers hund: 2x20reps

Utfallsgång med 15kg platta på reaka armar framför kroppen 2x12steg

Utfallsgång med stöt, med 15kg platta ovanför huvudet 2x12steg

Greppstyrka/underarmar, hänga och gunga och byta grepp och röra sig i räck under en dryg minut utan att släppa taget.

Typ "brutalbänk" 2x20reps (situps med fötterna fasthållna upp mot bänk)

Ryggresningar 2x20reps (över bänk)

Nerjogg 600m och lång stretch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar