söndag 18 oktober 2009

Saturday - had a good time

Lördagen var riktigt NIICE (citerar Borat). Dagen började skönt med en sovmorgon och fast jag hade lite ont i ländryggen under natten kände jag mig som en ny människa när jag steg ur sängen.
Det blev en breakfast of champions, ok nu överdriver jag men, några mackor med ost, två ägg, lite cola light, en multivitamin pack (sov inte hemma). Under frukosten lekte vi lite med Ipoden som vi kopplat till steroeanläggningen och lyssnade på några skumma låtar från albumet Retrodance (som för övrigt har typ 90låter där typ varannan är på tyska och låter som Kraftwerk eller låter som B-porrisar eller allmänt bara var såå lågbudget) och jag agerade discjockey, sen blev det tadaaaa! Arkiv X varning i form av Mike Nero - X-files 2009 (nån remix) och lite Hardcore Nation och Hardcore Adrenaline innan det blev dags att dra iväg till tåget. Hemma blev det lite "pilla på datorn" dvs surfade och sen drog jag iväg till badhuset där jag körde ett mega intensivt bålstyrkepass på 25min (attack är bästa försvar) följt av bastu på finskt vis, näe men jag satt där ensam så jag kunde kasta på rejält med vatten så öronen nästan brann upp varvat med en eller två kalla duschar.

Passet såg ut så här (ungefär:)

Situps med fötterna fastkilade 30reps
Mage med rep från cablemaskin: 3x15-20reps (sista setet hela magasinet plus 20kg extravikt)
Mage med rep från cablemaskin "enarms" (tar mer på sidan): 15reps "tungt"
Pendlingar i räck med långsam nergång pikerad: 6reps "stanna med benen rakt ut och hålla så länge man orkade i sista repetitionen"
"Vindrutetorkaren" hängandes i räck med raka armar (ej fuskdra med armar): 20reps
Mage i maskin: 8x55kg
Stående twists med kvastskaft: 30reps
Stående twists med skivstång 20kg: 20reps
Ryggresningar: 10reps utan vikt
Ryggresningar drop-set 1 (dvs alla seten i rad utan vila): 6x45kg, 6x30kg, 6x15kg, 6x utan vikt
Ryggresningar drop-set 2 (dvs alla seten i rad utan vila): 6x30kg, 6x15kg, 6x utan kroppsvikt
Benlyft liggandes på mage på bänk (benen uanför): 10reps
Sneda situps: 20reps per sida
"Rodd" (magövning) 15reps
"Vaggan" (magövning) 15reps

Alla övningar gjordes i stort sett utan någon vila som helst direkt inpå varandra förutom de där jag var tvungen att förflytta mig till en ny station då tog jag en kort paus.
Kort stretching av magen och sen in i bastun.


När jag kom hem blev det styra upp planen för kvällen med min wingman Tommi.
Vi bestämde att vi skulle börja med att se en film, ingen film utan tilltugg så det blev en sväng förbi affären där det blev lösgodis och pannkaka. Hemma hos mig kollade vi igenom lite av de nyare filmerna som jag införskaffat, men bestämde oss för en gammal goding. Det blev Prefontaine (film om löparen Steve Prefontaine spelad av Jared Leto, jag har även "Without limits" precis samma film mer eller mindre fast med andra skådespelare bla Donald Sutherland, men den hade jag sett rätt nyligen) sedan under tiden fick vi sms från Jerry, medlem i vår "finska maffia", att han var sugen på att dra ut på stan och att han hade bil. "Toktaggade" ;) blev det klädombyte och vi styrde mot "Ett ställe" på söder och Tommi stod för drinkarna (jag avstod inte alkohol för första gången på evigheter och stämningen blev mycket god) och det blev cardio i form av dans så ingen skjorta var torr =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar