lördag 10 oktober 2009

Lördagen, min vilodag

Denna vecka fick jag lägga om lite så att jag vilar på lördagen då jag skall tävla på Hässelbyloppet (10km) imorgon kl 12. Det är en rolig grej bara som jag vill vara med på, och ser det bara som ett bra tillfälle att avverka några kilometrar av hyfsad kvalité under grundträningen. Det enda som inte är optimalt är att dagen efter dvs på mångda är det sprint på programmet (samt såklart styrka innan) och då ska man ju gärna vara relativt fräsch i benen.
För övrigt så har dagen sett ut så här:
Jag kom hem från dejten rätt sent, kl 04.00 sen kollade jag ett halvt avsnitt Arkiv X och somnade. Jag steg upp kl 12.10 och kände mig hyfsat pigg, drack såklart ingen alkohol under dejten, eller jo jag syndade jag fick dricka typ 1cl "slumpen" ur ett glas vitt, men för övrigt blev det en Pepsi max. Jag käkade en stabil frukost och kolalde klart Arkiv X avsnittet jag påbörjade natten innan sedan skulle jag möta upp en kompis kl 14 i Tumba centrum för lite inhandlande av mat och "myspys" för speldagen. Vi lagade ris med kycklingklubbor och sallad och avocado till. Sedan fortsatte jag med massor av cola light, 400g lösgodis, 500g pannkakor och magen vart riktigt proppfull. Vi kolalde in en rätt B betonad film D-War tror jag den hette om typ dinosaurier och asiatiska krigare och legender något sådant, somnade (bokstavligt talat) udner filmen dels pga sockerkoma. Efter filmen spelade vi UFC (ultimate fighting championship) där vi skapade en egen gubbe tillsammans och skulle slå oss upp på rankinglistan. Nu är kl 20 och jag skall titta lite på fotbollen, inte så insatt men vissa "måste-matcher" kan vara iaf lite intressanta =) (Sverige-Danmark).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar