torsdag 15 oktober 2009

Ingen operation

Jag var på Atroklinkien på Sophiahemmet i Stockholm och gjorde ultraljud för att se om jag hade kvar kärlinväxten i hälsenan, men den hade försvunnit helt och hållet. Annars hade det blivit ingrepp i samband med detta besök och förbud mot löpning i 14dagar och ca 1-3månader av "smärta" i hälsenan beroende på ingreppet enligt läkaren. Men nu var ju hälsenan återställd. Tryckömheten i hälsenan som jag fortfarande har kvar, kan vara upp till 2år (helt normalt) enligt läkaren, dvs den är svullen och gör ont när man klämmer på den. Men jag känner inget när jag tränar. Nu blir det istället för 2 veckors vila en lugn avslutning på veckan och så kör vi igång nästa vecka fast då kommer jag köra lite lugnare bara (avstår kanske de mest ansträngande övningarna och fokuserar på stavhopp) för att låta kroppen återhämta sig lite extra inför hårdträningen. Jag kommer dock köra på med styrketräningen och samtidigt påbörja en mildare for av deff så att jag smyger ner underhudsfettet lite enligt planereing med coach. Sliter mindre på kroppen om man är lite lättare och man får ut lite mer av övningarna (förhoppningsvis) nu är ju inte jag jättelönnfet, men jag väger 3kg mer än under höstmångkampen tex.

Bild på dagsformen tagen 12oktober kommer här:

En bit kvar till He-man, men får var Deca-man tills utsidan växer ikapp insidan ;)

1 kommentar:

  1. Grym blogg, Lassi! Jag hatar bloggar i regel, men denna är den enda jag någonsin gör ett undantag för! ;) Go Lasse

    SvaraRadera