tisdag 20 oktober 2009

Tennisstadion


Kl 14.30-17.30 var jag tennistränare för barn och efter det laddade jag upp med lite pannkaka, en proteinbar, en Red bull samt en banan. På tåget till Huddinge tog jag ett par kreatin kapsalr och NO2 kapslar för mer ork inför kvällens träning. Jag kom till Storängshallen kl 18.35 och det var dags för uppvärmning direkt. Några varv på rundbanan och lite benpendel, dynamisk stretching och några stegringslopp senare såg passet ut så här:

2x5x60m (vi var fyra som "tävlade" mot varandra Magnus, Henrik, coach Bosse och jag) med 3min vila mellan loppen. Jag hade mellan 6.73 och 6.91 manuellt på alla loppen (fegade lite i första därför en lite sämre tid) jag körde i gympaskor.
5x stående längd (304cm som längst)
4x 5steg från jämnfotastart
2x3serier vristhopp upp-ner på fyra låga lådor
2 serier med ca 40st "kickar" med expander (gummiband) för hamstrings (typ sprattel med benen "löpning" liggandes på madrass på mage).
Nerjogg 400m och stretch.
På hemvägen blev det en proteinba, cashewnötter och några mini pannkakor.
Hemma stekte jag två 120grammare med bröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar