lördag 10 oktober 2009

Fredagen (igår) improvisation

Det blev lite av improvisation på träningen i fredags då coachen inte dök upp och hans mobil inte fungerade. Jag och Magnus körde ensamma på Källbrink kl 18.30-20.45.
Vi körde 10x120m i gympaskor med gåvila "man mot man" så att man kämpade hela vägen in och typ låg ner efter hälften av loppen vid varje målgång. Sen begav vi oss ner till gymmet där vi körde "Ludmila maskinen" typ knäböj med hängslen där man krokar i sig i ett viktmagasin som är nere under en , via en sele. Vi ökar 5kg varje vecka och denna gång blev det följande serier.
Ludmila maskin:
4x165kg halva knäböj (skaka av benen och kort vila mellan dessa två set) 4x165kg djupa knäböj.
3x175kg halva knäböj och 3x175kg djupa knäböj.
3x180kg halva knäböj, 3x180kg djupa knäböj.
Husmoderspress med "maghjul": 2x8reps med viktväst och extravikt på ryggen. (Videoklipp kommer). Ryggresningar med medicinboll: 1x15reps
"Rygg-serien" (vi mesade och körde bara 15reps av alla övningar, dvs 15x5 reps non-stop, bla ryggresningar, benresningar och vaggen, allt liggandes på mage).
Sen körde vi lång stretching.
Efter det åkte jag med träningskompisen Magnus, som hade bil, hem till honom i Tallkrogen där vi åt och duschade och hann snacka lite skit innan jag begav mig till T-banan och åkte till Odenplan där jag hade en dejt. Jag trivdes skitbra och vi ska träffas igen, Malin heter hon =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar