söndag 25 oktober 2009

Lördagen

Dagens träning:
22min Compex (musklestimulator)
6km distans i lungt/medel tempo
Stretch


Efter 8timmar välbehövlig sömn kickstartade jag dagen med en shake med 50g protein, utöver det blev det en avocado och en sockerfi energidryck. Jag hade fortfarande lätta krampkänningar i vaderna så det blev 22min Compex (muskelstimulator) på vaderma. Kl 13.35 skulle jag vara "bajsad och klar" (som vi kallar det) utanför där jag blev upplockad av Tommi i hyrbilen, även Jimmy hade orkat upp på morgonen. Vi styrde bilen mot Tullingeberg där Jimmy skulle hålla en friidrottsträning för min fd förening. Vi hängde på in och spelade basket och när vi tog oss mod var det dags för "the marathon" eller det kändes iaf så vi sprang en runda på 6km fram och tillbaka mellan Tullinge och Flemingsberg. När vi kom tillbaka blev det en 70g proteindrink och vi styrde bilen hemåt för snabbt klädbyte och vidare mot en ishall i närheten där vi bevittnade våra livs första dam ishockeymatch, mellan Tulllinge-Västerhaninge. Jag spanade in nummer 9 i Västerhaninge, en riktig goding (du vet vem du är!) och mellan perioderna han jag ha lite "peptalk" med henne och det verkade fungera då de gick segrande ur matchen med 10-2. Sedan var det dags att åka och lämna hyrbilen med Tommi, vi passade på att handla på Willys och lagra inför kvällen.

Sen blev det 2km promenad hem från Statoilmacken där vi lämnade bilen. Jag hade planer för kvällen, eller jag skulle träffa en träningskompis Magnus eller "SSG soldaten" eller "2340 söderort" som han kallas på ett spelställe vid Skanstull som heter Playz. Jag bad Magnus vara "bajsad och klar" utanför kl 22 och så blev det nästan, jag hann plocka två datorer och Mange dök upp typ 10min sen (otippat) och vi spelade CS (de dust), Battlefield 2 (wake island) samt lite Warcraft 3 (Enfo) och jag hann trycka i mig fyra stycken sockerfria Powerking och två burkar cola light. Kl 2.30 tog vi tunnelbanan och våra vägar skiljdes åt. Jag tog nattbussen hem från centralen (40min) och var hemma kl 3.50 och tröck i mig en 50g proteindrink och spanade på ett halvt avsnitt Arkiv X innan jag somnade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar