onsdag 10 mars 2010

Framsteg med skadan

Jag började dagen med att stiga upp kl 05.45 och dra på mig kläderna och bege mig ut i spåret tillsammans med mamma som kör stavgång. Detta var min längsta promenad sedan skadan, jag gick i hyfsat tempo i 33minuter och benet hängde med utan att klaga. Sedan begav jag mig hemåt och tog en True-Mass gainer och la mig i sängen i 2timmar och 40minuter till (somnade direkt) och det blev en dusch direkt när jag vaknade varefter det blev en lättare frukost och en proteinbar innan jag packade träningsväskan och begav mig mot Östermalmstorg och Feelgood kliniken. Jag fick goda besked på framsteg av Carl Askling och han var faktiskt optimistisk för första gången. Du kommer kunna börja röra på dig rätt rejält redan om en månad. Sedan fick jag två nya kompletterande rehabövningar bla en med gummiband där man drar benet bakåt med lätt böjt ben. Absolut inga ytterlägen eller stretching så mina egna "hemliga" gummibandsövningar jag gör i smyg kommer jag kanske vara lite försiktigare med (vi får väl se). Nästa vecka får jag äntligen dra igång FLÅSTRÄNINGEN, maxa intervaller, kuta allt jag har upp för backar, ösa ut ur kuvor i spkiskor osv...INTE. Nej det gäller Wetwest, men det komemr bli helt udnerbart, då man ananrs bara fått gå rtunt i max promenadtempo och inte cykla eller köra crosstrainer eller annat där man belastar benet och jag har för dålig fantasi att börja köra kondition med enbart armarna, det skulle vara typ ligga på en flytmadrass i vattnet och bara dra sig fram med armarna isf. Men nästa onsdag kl 07.45 skall jag infinna mig på Feelgoodkliniken för en genomgång av ett 30minuters vattenprogram som jag sedan kan få börja köra på egen hand. Varefter på fredagen skall Carl undersöka benet och se om det blivit några framsteg.

Dagens tänining ägde rum på SATS Stureplan tillsmmans med min tenniskollega Johan. (blev bara ett pass idag då jag känner mig seg och dålig i magen och trodde jag skulle bli sjuk igen efter jobbet).

Passet såg ut så här (SATS Stureplan kl 13-14.15):
Promenad på löpband 5min
Stående rodd med 12.5kg stång 50reps
Hantelrodd med 6kg hantlar 15reps per arm
Chins med fötterna i golvet, hängandes i dipsräcke 2serier.
Latsdrag: 20x30kg, 15x40kg, 12x60kg, 10x80kg, 8x100kg, 6x125kg
Sittande rodd i ryggmaskin: 5x10 från 30-120kg (hela magasinet)
Chins i chinsmaskin: 2x10reps med lite assistans
Chins: 2x10reps långsamt ner (utan vikt)
Enarms ryggdrag med cable: 2x8reps per arm 40kg?
Rehab för baksida lår
Bespark, enbens: 8x10 per ben (20-50kg) (bra pump i framsida lår).
Bastu

Planen var att sedan jobba och åka hem och sedan träna ett styrkepass för axlarna, men det blev inställt för jag mår dåligt, kanske magsjukan är på väg tillbaka, bubblar i magen och känslan krälar sig upp för halsen...

1 kommentar:

  1. Heja, ta inte i för hårt med baksidan för det kan straffa sig i sutänden.

    Jag hoppas att du har bra "läkkött" så att du blir fit for fight.
    /Erkki

    SvaraRadera