onsdag 17 mars 2010

Tråkiga besked

Efter vattengympan som gick finfint i morse så ville Carl tala med mig på sitt rum. Han hade fått magnetkamera bilderna till sin dator och kunde själv se att det inte alls var så som läkare på Sophiahemmet sagt om min skada att den bara delvis var av utan att den är HELT av dvs lårbiceps fästet uppe vid sittbenet är helt av. Det finns egentligen två alternativ, ingen väg ger några garantier förutom att om jag väljer att inte operera komemr jag aldrig garanterat få tillbaka full styrka. Går man däremot in och opererar så är det en hel del saker som kan gå fel och skapa komplikationer, men chansen finns också att jag kan få tillbaka funktion och styrka i biceps femoris. Synd bara att det tog tre veckor att få den rätta diagnosen, då jag lika gärna hade kunant gått in och opererat direkt. Jag vill absolut operera efter att ha funderat på för och nackdelar de sista veckorna. För mig är det oerhört viktigt att få upp maximal styrka i benet och dessutom göra det som känns rätt, vilket gör att jag vågar lita på att "grejjerna" håller. Tänk själv att ställa dig i starblocken på 100m eller stå i början av en längdansats och veta att biceps femoris är av och ligger och skvalpar bland de två andra musklerna, trots att det inte finns någon direkt skaderisk. Den tanken är inget jag vill ha, hellre vill jag operera och känna att allt sitter där det skall och sedan om det inte håller så får jag ta det där och då, men nu är det bara att försöka hitta en plats på ett operationsbord med en så kompetent kirurg som möjligt.

Väntar lite med min request video då jag har en hel del att tänka på och inte orkar tänka på video just nu.

Dagens tre pass såg ut så här:

Pass 1:Vattengympa 30min med flytbälte
Pass 2: Styrka rygg och biceps
Pass 3: Distans 2600m (snitt 57s per varv, det snabbaste jag sprungit sedan jag skadade mig), stående vadhäv 10set tvåbens och 4set enbens, enbensknäböj, knäböj (korta) 4x10reps (20-40-60-80kg), insida lår och hamstrings med gummiband, rehab för baksida lår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar