tisdag 23 mars 2010

Tisdagens första pass avklarat

Dagens första pass blev ett monsterpass med kast. Känns som trycket i spjutarmen börjar bli av gammalt gott slag efter att den fått vila från spjutkastning i 5månader, har vilat armen dels pga att den (axel och armbåge) börjar bli rätt öm mot slutet av utomhussäsongen och jag inte prioriterar den grenen under vintern då det endast är kula man tävlar i inomhus. Dock har jag lite då och då kastat medicinboll för att bibehålla trycket i spjutarmen lite iaf.

Så här såg passet ut (Storängshallen kl 10.45-13.00):

Jogging 400m i lugnt tempo
3x1000m med 2½min vila (böt löprikting i alla loppen) tiderna var 3.41-3.38-3.37min (känslan i hamstring avgjorde hur fort jag sprang, dvs ingen maxansträningning)(snittfarten per varv är nu nere på 43s, vilket är framsteg eftersom jag inte har ont, men lyssnar på minsta lilla signal från kroppen. Skulle jag känna mig det minsta tveksam över skaderisk skulle jag inte springa)
Uppvärmning med kvastskaft 200reps
Stående kula 7.26kg: 15stötar
Stående kula 5.0kg: 5stötar
Stående diskus 2.0kg: 30st kast
Stillastående bollkast (nockenboll 600g) 100st
Stillastående spjutkast 800g: 10st
Stillastående "spjut" med 2kg medicinboll: 2x10kast
Stillastående "kula" med 4kg medicinboll: 2x8stötar per arm
Inkast 4kg medicinboll: 3x10kast
Dubbelstöt "högt upp på väggen" medicinboll 4kg: 3x10
Sidokast med 4kg medicinboll: 3x8kast per sida
Rehab för baksida lår (5st övningar 3x8reps av varje)

Återkommer efter kvällspasset!

Mvh Lasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar