måndag 15 mars 2010

Måndag kväll

Efter tennisjobbet blev det raka spåret till Storängshallen i Huddinge där jag körde ett pass med coach Bosse. Henke var sjuk så det blev lite av privatlektion över det hela. Jag inledde med 10varv (2000m) jogging och körde i lugnt tempo utan att pressa benet för hårt, vill inte gå på för hårt så jag höll farten på 70s per 200m. Efter det var det dags för gymnastikstyrka, jag körde fram- och baklans, stående vadhäv i maskin (10-8-6reps vristhopp efter varje set), stabstyrka (bålstabilitet), bålstyrka med viktplatta, rehab för baksida lår (fyra övningar) samt fotstyrka. Jag och coach diskuterade upplägget för denna grundträningsperiod och vi har samma syn på vad som vi bör fokusera på. Vi komemr köra en hel del intervaller och förbättra snabbhet och sprintuthållighet och lägga in en hel del 300-400m lopp. Samt att begränsa oss till att hoppa stav en gång i veckan och därigenom få mer tid över till andra grenar. Coach var inne på samma spår som jag vad gäller kastträningen. Det som vi kommer lägga en hel del krut på är att förbättra mina tider på 400m och 1500m samt att hoppa en hel del stav i sand de tillfällen vi kör stav så jag kan böja styvare stavar. Känns som att det kommer gå bra i sommar och jag kommer vara mer allround än tidigare och därigenom kommer jag kunna prestera bättre i tiokamp, vilket så klart är målet.

Nu kör vi! Längtar redan till morgondagens träning, då tänkte jag köra lite kast och prova mig på lite lättare hopp på låga lådor samt vristhopp. Det blir såklart även jogging och styrka.

/Lasse "He-man"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar