torsdag 25 mars 2010

Kvällspasset

Jag körde ett pass tillsammans med träningskompisen Henke och coach Bosse i Storängshallen kl 18.15-20.30. Jag fick dock köra mitt 1000m lopp själv, men det var skönt att känna att jag snart kan springa på i "riktigt" 1000m-tempo, utan att behöva springa med ett något nerkortat steg och på frekvens som jag fått som direktiv om. Men det är kul att springa, oavsett i vilket tempo det går!

Passet såg ut så här:
800m i stegrande tempo (200m promenad-200m långsam jogg-200m jogg-200m snabb jogg)
Låga knän frekvens (korta ministeg) "löpsimulering" 5x20m
Vristhopp 3x10hopp
1000m (gympaskor), målet var att göra alla varven på 40s vilket jag lyckades med snittade 39.2s utan att ha det minst ont (varven var ca 38.6-39.9-39.3-38.5-39.4) totalt 3.15,9s, vilket är den klart högsta fart jag sprungit sedan skadan, dock var det inget maxlopp, men fick helt klart upp pulsen och fick ju pinna på rätt rejält då det som sagt inte är full steglängd utan jag springer på något nerkortat steg och på frekvens.
"Stavhopps ribbpassager" (bakåtkullerbytta uppe på plint över höjdhoppsribba), pers 75cm (totalt 8hopp)
Pendlingar i räck 3serier
Framlans, baklans hängandes i handtag en serie 8reps av båda
Ryggresningar långsamma superstrikta 3x12reps
Sneda situps fötterna 90grader uppe på bänk, armbågen ska nudda varannat lår, 65reps på minimal tid.
Chins "tävling": jag vann på 21strikta reps
Medicinboll 4kg (totalt 100st kast med raka ben, minimalt benarbete): 20st dubbelstöt, 20st bakåtkast, 20st framåtkast, 20st sittande sidokast per sida, 20st inkast.

Är nöjd med känslan i inkasten framförallt, börjar känna mig ganska stark i den övningen, vilket är lovande inför spjutkastningen i sommar.

Fick massage på vaderna efter passet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar