lördag 20 mars 2010

Fredagens träning

I fredags var jag på undersökning hos Carl Askling som jag skrev om tidigare, direkt efter passet handlade jag mat för kvällen och åkte till massören och fick en 70minuters behandling på vader, framsida lår och rygg. Riktigt skönt att få det avklarat då jag var lite orolig över att mina lår och framförallt vader skulle bli för stela och kunna leda till skadeproblem i tex hälsenor. Har gått runt med träningsvärk i framsida lår några dagar och direkt efter massagen kändes det väl inte som att den blev mindre, men nu när det gått några timmar börjar det kännas mjukare och spänstigare.



Fredagen skulle vara något av en återhämtningsdag för framförallt benen, så det var ingen löpning eller styrka för benen inplanerad. Istället blev det ett snabbpass styrka för axlarna.



Passet såg ut så här (Storvretsbadet, Tumba, passets längd: 35min):

Uppvärmning hantelpressar ca 50st med 3kg hantlarna

Uppvärmning med kvastskaft

Sittande axelpress frampå med stång (ryggstödet så uppfällt som möjligt): 2x15x20kg, 8x50kg, 6x60kg, 6x75kg, 6x77.5kg (framsteg från förra veckan då jag hade 2x6x72.5kg)
Sittande hantelpress: 10x26kg, 7x33.5kg (gjorde 7x31kg för en vecka sedan)
Hantellyft framåt: 10x10kg, 8x11.5kg
Arnoldpress (stående axelpress med hantlar samt övre delen av en bicepscurl kombinerat): 10x16kg
Baksida axlar med cable (kryssdrag): 10x10kg, 10x15kg
Baksida axlar liggandes på snebänk på mage: 10x7kg, 2x10x8kg
Baksida axlar med rep från övre trissan i cablemaskin (stående): 3x10x20-30kg

Idag lördag blir det styrka för triceps på förmiddagen (målet är bla 3x120 i smalbänk, hade 3x115kg förra veckan), ett seminarium för Vemma vitamindryck på eftermiddagen och därefter åker jag till min fd träningskompis Thomas Hirvonen i Upplands Väsby och kopplar av och sover över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar