lördag 8 maj 2010

Fredag del 2

Passet på fredagskvällen började bra med stående höjd följt av en skön session diskus. Jag hittade äntligen (iaf delvis, stundvis) den tekniken som coach "tjatat" om sista året, stor första rotation och skapa mer fart och större radie. Gjorde 6st kast stillastående (3x(1.5-1.75-2.0kg))Kastade 12st kast med snurr (4x(1.5kg-1.75kg-2.0kg)) efter diskusen körde vi spjut första med boll från stillastående med fokus på att få med höften och att föra axeln och armbågen högt sedan gick vi över till stilalstående spjut (800g) sedan ett par kast med 3stegs lugn ansats sedan skulel jag trycka på lite mer och då nöp det till lite i hamstring och jag blev orolig och la ner passet. Kände dock av det där lilla lilla nypet i 30s efter kastet också sedan gick det helt öve roch kände inget när jag gick hem och har inte känt av det under natten eller nu dagen efter. Dock återstår det att se om det går att köra inplanerade passet i eftermiddag (kl 15-17.30) som planerat (stav, 2x150m, mångsteg, bålstyrka, fotstyrka) eller om jag måste improvisera.

Mvh Lasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar