torsdag 13 maj 2010

Torsdag

Idag så träningen ut som följer:

Pass 1 (Storvretsbadet, Tumba) kl 12-13.15):
Löpband jogg 1min
Löpband 4min i högt tempo (1200m)
Uppvärmning för rygg
Latsdrag framför huvudet
Rodd i maskin (med kudde/stöd på bröstet)
Chins med 20kg extravikt
Enarms rodd med cable sittandes på golvet
Ryggresningar med vikt
Biceps med cable
Preachercurl/scottcurl sittandes
Biceps med hantlar
Biceps i maskin
Biceps sittandes hantel med armbågen mot låret
Stretching

Pass 2 (Storängshallen, Huddinge), kl 17.15-19.30:
Jogging
Stavhopp med 4-6-8stegs ansats gummiband 340-350-360-365
4min test löpning (maximal distans på rundbanan på 4min, med försök att hålla 36s varv så långt det går): distans 1320m (mitt näst bästa resultat, 12m från pers).
1320m på 4min motsvarar 4.32,72min på 1500m om man kan bibehålla samma fart in i mål. När jag satte mitt pers på 4min test för en vecka sedan sprang jag 1332m vilket motsvarar 4.30,27min på 1500m med bibehållen fart.

denna gången hade jag ett varv (200m) på 39.0s mellan 600-800m och tappade där 3 dyrbara sekunder, troligtvis blev jag inte lika trött därför och försökte förgäves spurta ikapp det jag missat sista biten. Det som var positivt nu dock var att jag "garanterat" orkat springa 1500m (dvs 180m till) utan att tappa fart, då jag inte var lite slut som för en vecka sedan. För en vecka sedan började jag få fruktansvärd mjölksyra med 30s kvar och stapplade fram på stumma ben sista 10sekunderna, nu hade jag ett jämnt och bra löpsteg. Jag kommer att köra 1500m och kastgrenar den närmaste tiden på tävling, när och var återstår dock att se.

Imorgon fredag kl 07.45 så går mitt tåg till Borlänge där jag skall besöka min kusin Kimmo och tillsammans ska vi dra vidare till min andra kusins landställe och festa och kanske värma på bastun. På lördagseftermiddagen är det fiske efter regnbågsforell eller bäcköring som gäller vid någon insjö, någonstans i dalarna.
Jag kommer att passa på att vila och låta kroppen återhämta sig och på söndagen blir det eventuellt lite jogging och lättare intervaller ute i gympaskor. På söndagskvällen är det hemfärd med tåg från Borlänge.

Hoppas det nappar!
Mvh Lasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar