söndag 2 maj 2010

Valborg



Det blev som jag skrev tidigare morgonjogg och backintervaller på fredagen, efter detta åkte jag till Lidingö Centrum och delade ut reklam om somamrens friidrottsläger i 3timmar.

Efter detta fick jag ett samtal från min vän Tommi som ville köra ett pass med mig på 24fitness i Flemingsberg. Jag åkte raka vägen dit och mötte upp Tommi. Tommi hade biceps, underarmar och ben på programmet och jag hängde på under biceps och underarmar där vi pressade varandra till max. Istället för ben så körde jag mage/rygg i maskin, för att spara lite på benen som fått jobba hårt på morgonen.

Efteråt skjutsade Tommi hem mig där jag snabbt duschde och böt om till kvällens outfit. (Svart Lacoste Piké, mörkblå Nudie jeans och ett par spetsiga svarta "finskor" =)) Efter detta åkte vi runt till Hallunda och Sundbyberg och plockade upp vårt festsällskap för kvällen. Sedan åkte vi tillsammans upp i en bil (Franco, Tompa, Allan, Patte och Larsa) till Scandic Norr i Uppsala där vi bokat två rum för kvällen. Valborg skulle firas på Saluhallen i Uppsala. Vi ordnade bord så vi slapp att köa mellan 30-90min som de flesta andra fick göra. Det kalasades till kl 4 och efter det blev det taxi tillbaka till hotellet. Jag var ensam av grabbarna att orka upp till "the most important meal of the day" frukosten. Det blev ett par nyttiga Paulúns frallor med massor av low fat skinka, tomat, low fat ost, gurka samt paprika. Till detta blev det 6st kokta ägg (endast äggvitan), två glas juice samt en kopp grönt té med en citronskiva. Breakfast of champions. Efter frukosten blev det lite chill i hotelrummet med Poker after Dark på tv och jag körde lite allmänstyrka i form av armhävningar och utfallssteg. Klockan 12 så var det dags för oss att checka ut och gå ut på stan. Vi gick ca 2km ut till stan och letade efter ett bra ställe och sätta oss och äta på innan vi återvände till bilen och körde ut till Sundbyberg.
I Sumpan så blev det lite chill hos Patte, varefter vi styrde upp planer för kvällen. Vi ringde till SATS Medborgarplatsen och bad om att få komma och basta gratis, vilket gick för sig. Bastun var riktigt skön och efter det åkte vi till Sundbyberg igen och åt på en lokal restaurang, denna gång inte fullt lika nyttigt för min del. Jag åt en Oxfilé pizza. Direkt efter blev det fullt ös till gamla Filmstaden också den i Sumpan där vi hade bokat biljetter för filmen "Clash of the Titans", som för övrigt var mycket sevärd. Efter filmen åkte vi till Pattes lägenhet och bytte bil, varefter jag och Tompa körde tillbaka till Tumba. Jag kom hem kl 23.30. Efter 15min begav jag mit ut på en 60minuters powerwalk med min kära iPod och försökte hålla ett ganska högt tempo där jag joggade i uppförsbackarna. Nu rundar jag av kvällen med ett nytt avsnitt av The Ultimate Fighter säsong 11.
Sov gott!
Mvh Lasse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar