torsdag 6 maj 2010

Torsdag

Idag blev det först friidrottsjobb i 90min i Storängshallen följt av ett träningspass som bla innehöll:
Cykel, koordination, kulkast 6kg, massor av medicinboll 2-3-4kg, pilatesboll, räck, kast med bollar 400-1000g samt spjut 600g. Körde även lite smidighet med skivstång samt lätta ryck.

Pass två på kvällen, även det i Storängshallen, bestod av stavhopp, sprint och kula.
Hoppade stav med 4 och 6stegs ansats i spikskor och klarade 350 med fokus på bra isättningar. Efter stavhoppningen blev det 2x150m i ganska lugn fart följt av 4st accelerationer på ca 25m. Efter detta blev det kula 7.26kg där jag körde 6st stående stötar (seg efter morgonens kastande) där jag endast kom upp på ca 12.70m. Efteråt var det dags för glid med "tunga" kulan (7.26kg) för första gången sedan skadan, jag brukar göra ca 1.5m längre med glid när tekniken fungerar rätt så bra. Jag är alltid rätt seg första passet och sedan bygger jag på en eller ett par decimeter för varje pass. Nu fick jag till mitt bästa premiärpass någonsin med 14.35 (detta trots att min hamstring inte läkt fullt ut och jag känner av den i princip allt jag gör), eftersom jag stötte 1.65m längre än med glid är det klart över förväntan. Jag brukar kunna lägga på ca en meter på resultatet från första passet, så det känns mycket lovande, speciellt eftersom jag kände mig såpass "seg" också.

Imorgon fredag blir det styrka på dagen (två muskelgrupper, troligen triceps och axlar) och på kvällen blir det ett friidrottspass med gymnastik, mångsteg, spjut/diskus, fotstyrka och bålstyrka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar