söndag 23 maj 2010

Konditionsträning & fiske


Söndagen inleddes med att jag cyklade till affären och handlade lite frukt, mjölk, yoghurt, alaskan pollock fileér, bröd, cola light (4liter) samt hämtade ut mitt paket från gymgrossisten med två burkar protein som är laktosfri samt nya energidrycker (sockerfria och med fettförbrännande funktion)som har smaken Sparkling Cola. Efter detta tittade jag på Diamond League friidrottsgalan från Shanghai som visades på tv. Efter dettta begav jag mig ut i regnet på ett minipass för konditionen. Körde 35min och passet såg ut så här:

Jogging elljusspåret 3km (11.56min började jogga varvet ganska lugnt, men blev sugen på att springa lite fortare så jag körde i princip full fart andra halvan).
4st 1min intervaller med 1min gåvila direkt följt av 2st 45s intervaller med 1min gåvila mellan.
Nerjogg och stretch

Efter att detta var avklarat åt jag laxbitar och couscous med ärtor och en god sås till.
Efter att ha pustat ut lite framför datorn, skrev på msn med min kusin, blev det cykel ut till stora dammen där jag hoppades på napp. Filmade lite för att ni också skall kunna njuta av naturen ute i Tumba! Och visst nappade det, det blev årets första fisk, en skaplig abborre som såklart släpptes tillbaka efter fotografering (ja man hör ju alltid fiskehistorier, men ser sällan konkreta bevis ;)) Jag tappade även en liten gädda som inte var mycket större än abborren, precis när jag skulle landa den så trillade den av spinnaren. Såg även något sorligt, en död älg, troligen en fjolårskalv som vandrat ut i vattnet och kanske drunknat eller varit sjuk och tagit sina sista andetag endast 5m ut från stranden. Den låg med sidan uppåt och halva huvudet under vattenytan, hoppas att den kommit till en bättre plats nu och har det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar