söndag 2 maj 2010

Söndag

Dagen inleddes med jogging på elljusspåret tillsammans med min vän Tommi (22år), som för övrigt la ner sin löparsatsning för ett par år sedan (1.57 på 800m (18år), 4.08 på 1500m och 35min på 10000m är ju helt ok resultat).

Vi körde 3km spåret och sprang på rätt bra tycker jag, även om jag var tvungen att släppa en liten lucka sista 400metrarna så att jag kom in 5s efter Tommi, som såg ut att segla runt =)
Jag blev förvånad över tiden och var såklart väldigt nöjd.
3km terräng: 11.57min vilket inte alls är långt från mitt pers (endast ca 20s).
Vi sprang tillsammans för en vecka sedan och hade då 12.54 vill jag minnas, sedan sprang jag spåret ensam i onsdags på 12.24 och nu alltså ytterligare nästan en halvminut bättre.
Jag är nöjd med att kunna springa på såpass bra med tanke på att jag har en relativt tung och muskulös överkropp, känns som jag har en bra harmoni i kroppen, musklerna sitter på rätt ställen.

Nu blir det lite vila framför datorn innan jag skall iväg till badhuset och gymma lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar