tisdag 25 maj 2010

Måndag

Måndagens besök hos Carl Askling gav mig de svar jag ville ha, men såklart man hade velat höra att man är helt återställd, men det går iaf framåt. Baksidan kan belastas mer nu och jag får börja köra längd och höjd med kort ansats och öka intensiteten i sprint. Jag kommer ha sämre uthållighet i baksidan hela säsongen ut och även mindre volym. När jag spänner bakisdan maximalt har jag inte samma kraft vid motstånd som i andra benet samt blir inte muskeln lika hård som på motsatt ben. Jag måste fortässta med hård rehab varje dag hela säsongen ut.

Körde i princip max på sprinten på kvällen och det kändes bra, trots att jag inte sprang så fort som jag kanske hoppats. Tror det behövs 2-3pass till för att kapa en tiondel, vilket jag känner är minimum för mig om jag ska börja tävla i sprint.

Dagens första pass körde jag på World Class Slussen kl 11.30-13.10:

Crosstrainer 6min
Uppvärmning med lätt skivstång 100reps
Sittande bröstpress i maskin (upp till 2x6x119kg (hela magasinet)
Flyes med hantlar på snebänk (upp till 8x35kg (tyngsta hantlarna som fanns)
Sned bröstpress i maskin (upp till 2x3x119kg (hela magasinet)
Pec dec med raka armar (upp till 6x105kg, pers!)
Cable cross uppifrån (upp till 6x60kg)
Cablecross nerifrån sittandes på bänk (7x25kg och 7x30kg)
Bicepscurl med hantlar (uppvärmning)
Bicepscurl med rakstång (4x6 upp till 47kg)
Bicepscurl med hantlar (8x19kg, 6x26kg, 3x28kg)
Bicepscurl liggandes på golvet med cable (upp till 6x70kg)
Bicepscurl, som ovan fast enarms (2x6x30-35kg)
Hammercurl med hantlar (8x22kg)

Dagens andra pass, Storägshallen kl 18.50-21.20:

Jogging
Stegringslopp
4x10m genom eltid stående start
4x20m från block med startkommando genom eltid
2x2x60m genom eltid (körde varannat lopp genom eltid, hade 7.18 på båda loppen, flygande 3.20 resp 3.21, första halvan 3.97 och 3.96, rundades uppåt på totaltiden)
6st stående längd 305cm
4x8steg från jämnfotastart (kändes grymt bra, bästa mångstegen jag gjort)
En serie vristhopp
Rehab för baksida lår 10set
Nerjogg och stretch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar