lördag 22 maj 2010

Kanonpass ute i sommarvärmen!

Efter jobbet på Bosön (höll i en femkamp för sju tappra herrar runt 45års åldern) åkte jag raka vägen till Huddinge där coach plockade upp mig i bilen och körde till Källbrink.
Passet blev något av ett "marathon" pass, men det var fokus på kvalité och inte mängd så vilan mellan kasten var lite längre än vanligt. Coach tyckte detta var ett av mina bästa pass någonsin, med bra stabil teknik nästan genomgående samt bra "fin" löpning utifrån mina förutsättningar. Nu är det bara att sakta undan för undan putsa tiderna så att jag kommer ner på min gamla vanliga nivå igen så blir nog detta bra. Coach sa att jag kommer att krossa mitt pers i tiokamp i sommar även om jag hoppar en halvmeter kortare i längd och ett par decimeter lägre i höjd och springer långsamt på 110m häck. (då jag inte kunant köra dessa grenar alls på träning ännu).
Det som är skönt är att jag kan gå in och prestera såpass bra trots att jag har en tung träningsvecka bakom mig och känna mig småsliten stillastående i kasten och ända prestera såpass bra med ansats/rotation.

Källbrink kl 17.20-21:

Jogging, stretch
Lätt uppvärmning med spjut
Stående diskus 2kg 6st (37m) stark medvind
Diskus 2kg med rotation 12st (44m) stark medvind
Stående spjut 800g 5st 48.50
Spjut 800g med 3stegs ansats 53.80 (pers med 30cm) 5st
Spjut 800g med 5stegs ansats 60.35 (pers med 2.85m!) 3st
Spjut 800g med 7stegs ansats 61m (fick inte till några bra träffar) 6st
Jogging
Koordination
Stegringslopp
100m 11.8s vila 8min
200m 24.8s vila 9min
300m 37.3s (mina 100m-splits i loppet: 12.0-12.9-12.4s)

Målet som coach hade satt upp var 12.5-25.0-37.0 (trodde att det var 37.5 igår :)), känner att jag får tillbaka snabbheten sakta men säkert, men det är en bit kvar, men jag är optimistisk.
Nerjogg och stretch

Som det känns nu kommer jag att tävla i kastgrenar och 1500m redan 6juni men dessförinnan redan eventuellt 1500m den 2juni.

Tror att jag hade presterat ett par meter till i diskus i gynsammare vindar och känner att jag fräsch kan gå in och göra en bit över 65m i spjut och en bit över 45m i diskus, i kula är jag lite mer osäker, 14.5m vet jag att jag kan göra fräsch, men om jag är mogen för 15m igen återstår att se. Nästa vecka kommer vi, om hamstringexperten Carl tillåter, börja köra lugn häcklöpning med låga häckar, samt höjd och längd med tre stegs ansats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar