tisdag 25 maj 2010

Tisdag

Somnade 23.30 och vaknade 5.56 utan att kunna somna igen så det var bara att börja dagen då =)
Inledde med morgonpromenad i form av powerwalk med inslag av jogging 57min i ösregn. Kände mig otroligt lätt i kroppen och känner att jag har en riktigt bra kondis, blir pers på 1500m törs jag lova =)

I dag blir det lite shopping i stan och sedan ett kastpass, inne eller ute beroende på vädret. Ikväll blir det stavhopp och höjd med kort ansats samt såklart rehab för baksidan.

Tisdagen blev en bra shoppingdag där jag hittade ett par riktigt snygga gröna chinos shorts som är uppvikta, ett par G-star jeans och en snygg turkos, vit, svart rutig kortärmad skjorta samt snygga strumpor i glada färger.

Kvällens träning såg ut som följer:

Jogging
Stavhopp med 8-10stegs ansats klarade 380 med gummiband.
Stående diskus och stående spjut med kula och bollar totalt ca 60st "diskus kast" med 2-3kg kula och ca 100kast med 400-600-1000g bollar och 2kg kula.
Körde sedan gummiband för spjut smidighet och sedan rotatorcuff rehab/prehab med gummiband 2x4x10reps per arm (olika vinklar).
Mage och rygg
Nerjogg och stretch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar