måndag 3 maj 2010

Måndag

Dagen började med att jag hade tid hos Carl Askling kl 10 för koll av min skadade hamstring.
Det var drygt två veckor sedan sist jag var där och Carl var mycket positiv till framstegen jag gjort och sa att med mitt psyke så kan jag ta mig tillbaka från precis vilken skada som helst, det sitter i huvudet. Jag fick testa styrkeförhållandet igen mellan höger och vänster ben i sittande enbensbencurl i en maskin som mäter motståndet. Jag hade förra gången 24kg med vänster ben (det friska benet) och 18kg med det skadade benet. Sedan sista fick jag ju order att "bygga volym" och träna tungt och det märktes så jag nu presterade 26kg med det friska benet och även 26kg med det skadade benet! Tau den! Carl ville se mig köra ett set tunga långsamma knäböj i Smithmaskin samt köra lite mångsteg samt utfallssteg och tyckte det såg riktigt bra ut.
Körde ett set med ryggresning med vikt, två tunga set mage i maskin (hela magasinet) samt djupa knäböj med stången uppe på raka armar.

Direkt efter besöket hos Carl begav jag mig till World Class Slussen för ett hårt gympass.

Passet såg ut som följer:
Crosstrainer 10min
Bröstpress i maskin: 5x10reps upp till 80kg sedan 6x91kg, 6x105kg och 6x119kg (hela magasinet)
Sned bröstpress i maskin: 6x8reps upp till 105kg sedan 5x119kg (hela magasinet)
Pec deck med raka armar: 10x40kg, 10x70kg, 6x91kg, 5x91kg (tungt!)
Dips: 2x15
Latsdrag: 20x50kg som uppvärmning
Rygg i maskin (rodd med kudde mot bröstet): 8set upp till 6x119kg (hela magasinet)
Chins: 3x10 långsamma på nervägen
Marklyft: 8x30kg, 8x70kg, 5x110kg, 3x150kg, 3x170kg (tyngsta jag kört sedan skadan)
Enarms ryggdrag med cable sittandes på golvet: 2x8x50-75kg
Enarms ryggdrag med cable nerifrån ståendes: 8x75kg, 8x85kg
Crosstrainer 12min
Powerwalk på löpband 5min

Direkt efteråt jobbade jag 3timmar på tennisstadion med barn (6-9år). Idag blev det "friidrottsuppvärmning", bollvaneövningar, tennisbana (rockringar, häckar, repstege, koner), forehand, volley samt tennisbrännboll samt bollkrig under dessa tre lektioner i rad som jag hade.

Direkt efter jobbet blev det raka vägen till Coop Xtra i Huddinge för inhandling av mat för kvällen och kommande två dagarna (entrecoté, pannkakspulver (till proteinpannkakor), fiskpinnar, fullkornsbröd, ost och en återhämtningsdryck för direkt efter kvällens pass). Efter det blev det ett pass i Storängshallen.

Storängshallen kl 19-21:
Jogging 800m, benpendel, koordination, handstående
Stående höjd 10st hopp klarade 150cm
Stegringslopp
2x4x60m genom eltid md 4min vila, fick tillstånd av Carl Askling att öka på farten lite i sprint så det blev en del snabbare lopp nu, än jag haft tidigare efter skadan. Hade 3.31s på flygande 30m (pers är 2.98 från något år tillbaka, men efter skadan har jag bara sprungit på 3.55) och 7.31s på hela 60m. Håller fortfarande igen en hel del i acceleration och fullfartslöpning, men nu känns det som sprintlöpning iaf.
5st serier mångsteg (3hopp på höger, 3hopp vänster, 3hopp höger, 3hopp vänster)
Häckhopp 4x5st hopp
Vristhopp 3x5hopp
Nerjogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar